logo

aftersales

Vanzelfsprekend doen onze leveranciers er alles aan om ervoor te zorgen dat u lange tijd en zorgeloos van hun artikelen gebruik kunt maken. Maar het is altijd mogelijk dat er zich, binnen de garantietermijn, een probleem voordoet. Dat willen we dan graag met u oplossen.

Om alles soepel te laten verlopen volgen hieronder de spelregels. Leest u deze a.u.b. zorgvuldig door. Een correcte aanmelding zorgt voor een snelle afhandeling van de klachten.

Garanties

Om eventuele problemen snel op te kunnen lossen hebben we de garantieprocedure van onze producten zelf in handen genomen. Dit geldt voor Gre, SummerfunJilong, Heissner en Blue Bay.
Garantieverzoeken met betrekking tot artikelen van Bestway en Hotsplash worden afgehandeld door de fabrikant zelf.

Algemeen

Problemen of klachten dienen door de klant zelf rechtstreeks naar ALPC te worden gecommuniceerd via het garantieformulier (klik hier). Het garantieverzoek wordt opgelost door onze service afdeling door het kapotte onderdeel te vervangen en dit direct naar de consument te sturen. Er bestaat geen recht op geld teruggave door ALPC. Onze service afdeling is geopend van 1 maart tot 1 oktober.

Handelswijze

De klant dient zelf via onze website www.alpc.nl een garantieformulier in te vullen. Let op! Het garantieformulier kan enkel digitaal worden verzonden. Naast de NAW gegevens van de klant en een omschrijving van het probleem dienen er ook drie foto’s toe worden gevoegd:

  • Foto van het aankoopbewijs;
  • Gedetailleerde foto van het probleem;
  • Algemene foto van het product (bijvoorbeeld een zwembad en zijn omgeving).

Normaliter heeft de consument het vervangende onderdeel binnen 3 dagen in huis.

Omdat garantie als regel rechtstreeks met de consument wordt afgehandeld, adviseren winkels om geen artikelen retour te nemen en de klant te wijzen op de procedure zoals hierboven beschreven. Mocht u om welke reden dan ook toch een artikel retour hebben genomen, dan dient u er rekening mee te houden, dat het teruggenomen artikel niet door ALPC wordt gecrediteerd. De garantie kan alleen in behandeling worden genomen als deze op dezelfde wijze als bovenstaand is beschreven wordt ingediend. Dus digitaal en inclusief 3 foto's. Verder dient het verzoek tot garantie binnen een week ma datum van retour te worden ingediend om een juiste beoordeling te kunnen maken. Daarnaast wordt er ook gevraagd om (een deel van) het kapotte onderdeel naar ons op te sturen. Ook dan geldt, indien het verzoek terecht is, dat alleen het kapotte onderdeel wordt vervangen.  

3% regeling

Voor een aantal artikelen in ons assortiment bieden wij een 3% regeling aan. Dit houdt in dat er bij de inkoopprijs al rekening is gehouden met een uitvalspercentage van maximaal 3%. Er is voor deze artikelen geen garantieregeling van kracht omdat alle artikelen door de fabrikant opgeblazen en getest worden. Om teleurstelling te voorkomen is het raadzaam om de kopers hiervan op de hoogte te stellen. Mocht u van mening zijn dat het uitvalspercentage groter is dan 3%, dan biedt ALPC aan de winkels uit coulance de volgende regeling aan: In de periode van 1-15 september kunnen deze artikelen naar ALPC worden opgestuurd, waar ze worden beoordeeld. Is de klacht terecht, dan volgt creditering. Voor deze regeling moet worden voldoen aan een aantal voorwaarden:

• Lekkages alleen op de sealnaad;

• Duidelijk de plaats van de lekkage aangeven;

• Artikel in originele verpakking;

• Voorzien van aankoopbewijs met datum en bewijs van retourname met datum.


 

Garantieformulieren Jilong

Klik hier om het garantieformulier van de Passaat baden in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier van de Sirocco baden in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier van de Mistral baden in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier van de Marin baden in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier van de pompen in te vullen en te versturen

 

Garantieformulieren Gre

Klik hier om het garantieformulier Algemeen in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier voor Stalenwand baden in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier voor Stalenwand baden met houten ombouw in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier van de splash baden in te vullen en te versturen

 

Gre en Summerfun

Voor de liner en de staalconstructie geldt een aflopende garantie over de periode van 5 jaar.
Dit ziet er als volgt uit:

 

-Jaar 1 t/m 4100% garantie
-Jaar 550% garantie

 

Uitzonderingen zijn de baden: Normandie, Loire en Atlantis: hiervoor geldt een termijn van 10 jaar, volgens schema. 

-Jaar 1 t/m 4100% garantie
-Jaar 575% garantie
-Jaar 6 en 750% garantie
-Jaar 8 en 925% garantie
-Jaar 1015% garantie

 

Voor alle baden geldt 2 jaar garantie op pompen en filters.
 

Jilong en Bestway

Grote zwembaden

Bestway: Op de grotere zwembaden van Bestway (Marin/ Passaat/ Mistral/ Sirocco/ Vendavel/ Levant) zit 180 dagen garantie. Deze garantie geld ook op de ladders, covers, grondkleden en schoonmaaksets welke bij de originele set horen. Op de stalen wand zwembaden (Jersey/ Herm) zit 365 dagen garantie op de liner en 730 op de stalen wand en de PVC rails. 

De pompen van Bestway kennen een garantieperiode van 730 dagen.

Voor de correcte afhandeling van de garantie kunt u kijken in uw handleiding of contact op nemen met het service center van Bestway.

Jilong: Op grotere zwembaden van Jilong (Marin/ Passaat/ Mistral/ Sirocco) zit een garantie van 60 dagen op de liner en 730 dagen op de pompen en filters. ALPC behoudt zich het recht voor om een defecte pomp te laten opsturen ter beoordeling. De pomp kan dan eventueel worden gerepareerd. Indien nodig zal ALPC hiervoor een retournummer verstrekken, wat bij de retourzending moeten worden toegevoegd. Retouren zonder retournummer kunnen niet worden geaccepteerd. Defecten veroorzaakt door vervuilde filters of verkeerd gebruik vallen niet onder de garantie.

Let op! Een liner valt alleen onder de garantie op het moment dat er sprake is van een fabricage fout (bijvoorbeeld een lek op de sealnaad).  Schade door verwijtbaar gedrag, scherpe voorwerpen, (knaag) dieren of verkeerd of geen gebruik van zwembadchemie valt niet onder de garantie. Ook schade veroorzaakt door het niet naleven van de voorschriften (bijvoorbeeld bij de opbouw/ inbouw of het winterklaar maken van het zwembad) is uitgesloten van de garantie.

 

Spa’s

De Lay-Z-Spa’s van Bestway hebben 180 dagen garantie op de liner en 730 dagen garantie op de pomp. Voor de correcte afhandeling van de garantie kunt u kijken in uw handleiding of contact op nemen met het service center van Bestway.

 

SUP boards, kayaks en boten

Bestway: Voor de boten Caspian, Mirovia, Sunsail en nav Rapids geld een garantie periode van 365 dagen. De kleinere boten en de kayaks vallen onder de 3% regeling. De SUP boards hebben een garantie periode van 180 dagen. Op de buitenboord motoren van Bestway geld een garantie periode van 365 dagen.

Jilong: Voor de SUP boards geldt een garantie termijn van 180 dagen, voor de grotere boten is dit 365 dagen. Dit betreft enkel garantie op fabricagefouten, dus alleen lekkage op sealnaden wordt geaccepteerd. Op de buitenboord motoren van Jilong geld een garantie periode van 1 jaar.

 

Camping artikelen, luchtbedden en Inflatables

Alle camping artikelen, luchtbedden en inflatables vallen onder de 3% regeling. Dit geldt zowel voor de artikelen van Jilong als Bestway. Uitzonderingen op deze regel zijn:

  • De alwayzaire luchtbedden:      6 maanden op het bed, 1 jaar op de ingebouwde pomp;
  • De Sierra Ridge tenten:            180 dagen.

 

Heissner en Blue Bay

Eventuele vragen en klachten over producten van deze merken worden opgepakt door onze service afdeling. De procedure hiervoor is iets afwijkend. Consument kan een garantieverzoek mailen naar: service@alpc.nl. Dit gaat dus niet via het standaard garantieformulier. Vermeld duidelijk naam en adresgegevens, telefoonnummer en de aard van de klacht. Er wordt dan telefonisch of via de mail contact met u opgenomen. Soms vragen wij om het artikel op te sturen. Wacht dan altijd tot u een retournummer van ons krijgt. Zendingen zonder retournummer worden niet geaccepteerd, dus stuur nooit zomaar iets retour. 

 

Bestway

Voor klachten of problemen met artikelen van Bestway (waaronder Lay-z-spa en Hydro-force) kunt u rechtstreeks terecht bij Bestway. U kunt contact met hen opnemen via telefoon, fax en mail. Kijk hiervoor ook in de handleiding van uw product.

Bent u in Nederland woonachtig? klik dan hier voor de contact informatie van Bestway

Bent u in België woonachtig? Klik dan hier voor de contact informatie van Bestway

 

Hotsplash

Voor garantie verzoeken met betrekking tot uw Hotsplash warmtepomp kunt u contact opnemen met de fabrikant via www.hotsplash.eu.

 

NIEUWE PRODUCTEN

Icarus 11, 8448 CJ Heerenveen, Postbus 745, 8440 AS Heerenveen, tel. algemeen: +31 513 41 28 12, KvK: 01068710, BTW: NL810888415B01

Algemene verkoopvoorwaarden

DEZE WEBSITE MAAKT ALLEEN GEBRUIK VAN NOODZAKELIJKE COOKIES. ZIE HIERVOOR ONZE PRIVACYVERKLARING.

sitemap >> ©2018