logo alpc

Aftersales

Vanzelfsprekend doen onze leveranciers er alles aan om ervoor te zorgen dat u lange tijd en zorgeloos van hun artikelen gebruik kunt maken. Maar het is altijd mogelijk dat er
zich, binnen de garantietermijn, een probleem voordoet. Dat willen we dan graag met u oplossen.

Algemeen
Problemen of klachten dienen door de klant zelf rechtstreeks naar ALPC te worden gecommuniceerd. Er bestaat geen recht op geld teruggave door ALPC. Onze service afdeling is geopend van 1 maart tot 1 oktober.

Garanties
Om eventuele problemen snel op te kunnen lossen hebben we de garantieprocedure van onze producten gedeeltelijk zelf in handen genomen. Via onderstaande merken kunt u achterhalen hoe u de garantie claimt. Zit uw merk er niet tussen, kijk dan bij overig.

Selecteer hieronder het merk voor meer informatie over de garantie.

             

             

Bestway

Voor klachten of problemen met de artikelen van Bestway kunt u rechtstreeks terecht bij Bestway. U kunt contact met hen opnemen via telefoon en mail. Deze informatie staat ook vermeld in de handleiding van het artikel. 

Contact gegevens Bestway Benelux

Tel:        +31 (0) 800 2378929

E-mail: service@bestwaycorp.nl

Website: bestwaycorp.nl/support

3% regeling

Voor een aantal artikelen in ons assortiment bieden wij een 3% regeling aan. Dit houdt in dat er bij de inkoopprijs al rekening is gehouden met een uitvalspercentage van maximaal 3%. Er is voor deze artikelen geen garantieregeling van kracht omdat alle artikelen door de fabrikant opgeblazen en getest worden. Om teleurstelling te voorkomen is het raadzaam om de kopers hiervan op de hoogte te stellen. Mocht u van mening zijn dat het uitvalspercentage groter is dan 3%, dan biedt ALPC aan de winkels uit coulance de volgende regeling aan: In de periode van 1-15 september kunnen deze artikelen naar ALPC worden opgestuurd, waar ze worden beoordeeld. Is de klacht terecht, dan volgt creditering. Voor deze regeling moet worden voldoen aan een aantal voorwaarden:

• Lekkages alleen op de sealnaad;

• Duidelijk de plaats van de lekkage aangeven;

• Artikel in originele verpakking;

• Voorzien van aankoopbewijs met datum en bewijs van retourname met datum.

Grote zwembaden

Op de grotere zwembaden van Bestway (Marin/ Passaat/ Mistral/ Sirocco/ Vendavel/ Levant) zit 6 maanden garantie. Deze garantie geld ook op de ladders, covers, grondkleden en schoonmaaksets welke bij de originele set horen. Op de stalen wand zwembaden (Jersey/Alderney/Herm) zit 1 jaar garantie op de liner en 2 jaar op de stalen wand en de PVC rails.

De pompen van Bestway kennen een garantieperiode van 2 jaar. 

Voor de correcte afhandeling van de garantie kunt u kijken in uw handleiding of contact op nemen met het service center van Bestway. 

Let op! Een liner valt alleen onder de garantie op het moment dat er sprake is van een fabricage fout (bijvoorbeeld een lek op de sealnaad). Schade door verwijtbaar gedrag, scherpe voorwerpen, (knaag) dieren of verkeerd of geen gebruik van zwembadchemie valt niet onder de garantie. Ook schade veroorzaakt door het niet naleven van de voorschriften (bijvoorbeeld bij de opbouw/ inbouw of het winterklaar maken van het zwembad) is uitgesloten van de garantie.

Lay-Z-Spa

De Lay-Z-Spa’s van Bestway hebben 6 maanden garantie op de liner en 2 jaar garantie op de pomp. Voor de correcte afhandeling van de garantie kunt u de klant wijzen op de handleiding of contact op laten nemen met het service center van Bestway.

SUP boards, kajaks en boten

Voor de boten Caspian, Mirovia en Sunsaile geld een garantie periode van 365 dagen. De kleinere boten en de kajaks vallen onder de 2% regeling. De SUP boards hebben een garantie periode van 6 maanden.

Camping artikelen, luchtbedden en inflatables

Alle camping artikelen, luchtbedden en inflatables vallen onder de 2% regeling. Dit geldt voor de artikelen van Bestway. Uitzondering op deze regel zijn:

  • Alwayzaire luchtbedden              6 maanden op het bed, 1 jaar op de ingebouwde pomp
  • Sierra Ridge tenten                        6 maanden