logo alpc

 

Aftersales

Vanzelfsprekend doen onze leveranciers er alles aan om ervoor te zorgen dat u lange tijd en zorgeloos van hun artikelen gebruik kunt maken. Maar het is altijd mogelijk dat er zich, binnen de garantietermijn, een probleem voordoet. Dat willen we dan graag met u oplossen.

Algemeen
Problemen of klachten dienen door de klant zelf rechtstreeks naar ALPC te worden gecommuniceerd. Er bestaat geen recht op geld teruggave door ALPC. Onze service afdeling is geopend van 1 maart tot 1 oktober.

Garanties
Om eventuele problemen snel op te kunnen lossen hebben we de garantieprocedure van onze producten gedeeltelijk zelf in handen genomen. Via onderstaande merken kunt u achterhalen hoe u de garantie claimt. Zit uw merk er niet tussen, kijk dan bij overig.

Selecteer hieronder het merk voor meer informatie over de garantie.

Gre

De klant dient zelf via onze website www.alpc.nl een garantieformulier in te vullen. Let op! Het garantieformulier kan enkel digitaal worden verzonden. Naast de NAW gegevens van de klant en een omschrijving van het probleem dienen er ook drie foto’s toe worden gevoegd:

  • Foto van het aankoopbewijs;
  • Gedetailleerde foto van het probleem;
  • Algemene foto van het product (bijvoorbeeld een zwembad en zijn omgeving).

Normaliter heeft de consument het vervangende onderdeel binnen 3 dagen in huis.

Omdat garantie als regel rechtstreeks met de consument wordt afgehandeld, adviseren winkels om geen artikelen retour te nemen en de klant te wijzen op de procedure zoals hierboven beschreven. Mocht u om welke reden dan ook toch een artikel retour hebben genomen, dan dient u er rekening mee te houden, dat het teruggenomen artikel niet door ALPC wordt gecrediteerd. De garantie kan alleen in behandeling worden genomen als deze op dezelfde wijze als bovenstaand is beschreven wordt ingediend. Dus digitaal en inclusief 3 foto's. Verder dient het verzoek tot garantie binnen een week ma datum van retour te worden ingediend om een juiste beoordeling te kunnen maken. Daarnaast wordt er ook gevraagd om (een deel van) het kapotte onderdeel naar ons op te sturen. Ook dan geldt, indien het verzoek terecht is, dat alleen het kapotte onderdeel wordt vervangen.  

Garantie

Voor de liner en de staalconstructie geldt een aflopende garantie over de periode van 5 jaar.
Dit ziet er als volgt uit:

-Jaar 1 t/m 4100% garantie
-Jaar 550% garantie

 

Uitzonderingen zijn de baden: Normandie, Loire en Atlantis: hiervoor geldt een termijn van 10 jaar, volgens schema. 

-Jaar 1 t/m 4100% garantie
-Jaar 575% garantie
-Jaar 6 en 750% garantie
-Jaar 8 en 925% garantie
-Jaar 1015% garantie

 

Voor alle baden geldt 2 jaar garantie op pompen en filters.
 

Garantieformulieren Gre

Klik hier om het garantieformulier Algemeen in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier voor Stalenwand baden in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier voor Stalenwand baden met houten ombouw in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier van de splash baden in te vullen en te versturen