logo alpc

 

Aftersales

Vanzelfsprekend doen onze leveranciers er alles aan om ervoor te zorgen dat u lange tijd en zorgeloos van hun artikelen gebruik kunt maken. Maar het is altijd mogelijk dat er zich, binnen de garantietermijn, een probleem voordoet. Dat willen we dan graag met u oplossen.

Algemeen
Problemen of klachten dienen door de klant zelf rechtstreeks naar ALPC te worden gecommuniceerd. Er bestaat geen recht op geld teruggave door ALPC. Onze service afdeling is geopend van 1 maart tot 1 oktober.

Garanties
Om eventuele problemen snel op te kunnen lossen hebben we de garantieprocedure van onze producten gedeeltelijk zelf in handen genomen. Via onderstaande merken kunt u achterhalen hoe u de garantie claimt. Zit uw merk er niet tussen, kijk dan bij overig.

Selecteer hieronder het merk voor meer informatie over de garantie.

Jilong

De klant dient zelf via onze website www.alpc.nl een garantieformulier in te vullen. Let op! Het garantieformulier kan enkel digitaal worden verzonden. Naast de NAW gegevens van de klant en een omschrijving van het probleem dienen er ook drie foto’s toe worden gevoegd:

  • Foto van het aankoopbewijs;
  • Gedetailleerde foto van het probleem;
  • Algemene foto van het product (bijvoorbeeld een zwembad en zijn omgeving).

Normaliter heeft de consument het vervangende onderdeel binnen 3 dagen in huis.

Omdat garantie als regel rechtstreeks met de consument wordt afgehandeld, adviseren winkels om geen artikelen retour te nemen en de klant te wijzen op de procedure zoals hierboven beschreven. Mocht u om welke reden dan ook toch een artikel retour hebben genomen, dan dient u er rekening mee te houden, dat het teruggenomen artikel niet door ALPC wordt gecrediteerd. De garantie kan alleen in behandeling worden genomen als deze op dezelfde wijze als bovenstaand is beschreven wordt ingediend. Dus digitaal en inclusief 3 foto's. Verder dient het verzoek tot garantie binnen een week ma datum van retour te worden ingediend om een juiste beoordeling te kunnen maken. Daarnaast wordt er ook gevraagd om (een deel van) het kapotte onderdeel naar ons op te sturen. Ook dan geldt, indien het verzoek terecht is, dat alleen het kapotte onderdeel wordt vervangen.  

Grote zwembaden

Op grotere zwembaden van Jilong (Marin/ Passaat/ Mistral/ Sirocco) zit een garantie van 60 dagen op de liner en 730 dagen op de pompen en filters. ALPC behoudt zich het recht voor om een defecte pomp te laten opsturen ter beoordeling. De pomp kan dan eventueel worden gerepareerd. Indien nodig zal ALPC hiervoor een retournummer verstrekken, wat bij de retourzending moeten worden toegevoegd. Retouren zonder retournummer kunnen niet worden geaccepteerd. Defecten veroorzaakt door vervuilde filters of verkeerd gebruik vallen niet onder de garantie.

Let op! Een liner valt alleen onder de garantie op het moment dat er sprake is van een fabricage fout (bijvoorbeeld een lek op de sealnaad).  Schade door verwijtbaar gedrag, scherpe voorwerpen, (knaag) dieren of verkeerd of geen gebruik van zwembadchemie valt niet onder de garantie. Ook schade veroorzaakt door het niet naleven van de voorschriften (bijvoorbeeld bij de opbouw/ inbouw of het winterklaar maken van het zwembad) is uitgesloten van de garantie.

SUP boards, kayaks en boten

Voor de SUP boards geldt een garantie termijn van 180 dagen, voor de grotere boten is dit 365 dagen. Dit betreft enkel garantie op fabricagefouten, dus alleen lekkage op sealnaden wordt geaccepteerd. Op de buitenboord motoren van Jilong geld een garantie periode van 1 jaar.

Garantieformulieren Jilong

Klik hier om het garantieformulier van de Passaat baden in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier van de Sirocco baden in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier van de Mistral baden in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier van de Marin baden in te vullen en te versturen

Klik hier om het garantieformulier van de pompen in te vullen en te versturen